söndag 1 mars 2015

Dragonfly Dreams Challenge 3 - Add embellishments

Time for a new challenge at Dragonfly Dreams and our sponsor this time are Melonheadz and all of us in the DT got to choose different images to work with.

I choose to work with Robots, merged them in word, so that it looks like they are holding hands. Then I printed the precolored images, cut them out and mounted on a patterned paper, then added a green structured paper as the cardbase. For my embellishments I added two chipboard hearts.

Hope you will join us this month for our challenge! =)


6 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Så fint kort du har i detta inlägg och det tidigare.
    Förra söndagen när vi vakna hade vi fått nästan 1 dm snö på den här sidan stan. Dom plogade både söndag och måndag. Enda snö vi har nu är stora plogvallar.
    När jag fick hem mina 3D ark hade hon missat två saker men det är fixat nu.
    Idag har jag sått fröer, minipaprika, ampeltomat, chili, vitlöksgräslök och gojibär. Alla örter sår jag ute sen.
    Så trist vi är i ett K-märkt hus på torsdagarna, får bara vara där mars ut sen ska vi få ny lokal. Som ska riva huset. Är så fina målningar i ett rum
    Huset är ett gammalt pojkhem, sägs att det spökar där.
    Ha det så bra.
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  2. Det ser nästan ut som en evighetsmaskin eller perpetum mobile på ditt kort! :) KRamar

    SvaraRadera
  3. Fantastic card and robots Elenor. Great boy's card..Loz

    SvaraRadera
  4. vilket roligt kort! :D Hoppas att du har haft en bra helg. :) Här är det bara bra, regnar så jag sitter inne och kollar en film just nu under tiden som jag bloggar. Kram

    SvaraRadera
  5. Häftigt roligt kort! Kramen!

    SvaraRadera
  6. LOVE these quirky robots! What a fun piece. Jenny x

    SvaraRadera