onsdag 6 november 2013

Midchallenge reminder for challenge #79 3 DP's & 3 Layers

Charlene from our DT has choosen the theme for Digistamps4 Joy's challenge #79 "3 DP's and 3 Layers"! =)

My challenge reminder card is made with Little Chef, papers from a magzine kit with a baking/kitchen theme and some other papers I had in my stash! =)
I colored the image with my promarkers but kept the clothes white and just shaded them with a light blue pen! Then I added a patterned vellum and a cupcake paper to the background. In between the papers are washi tape from my stash! =)

I hope you enjoy the card and don't forget to join in on the challenge, more inspiration can be found on the blog, so click on the challenge name and check out the other DT's cards and creations! =)


13 kommentarer:

  1. Tyvärr har jag inte blivit färdig att lära mej att göra såna fina kort. Men det skulle var roligt att kunna.

    Sv: Tänk så inspirerad man kan bli av varandra. Du tänkte på att städa balkongen, liksom jag och jag blev inspirerad av en annan vän på nätet. Jag har virkat flera rutor i kväll också.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  2. So cute! Love the image Elenor! Hope you are well!!

    SvaraRadera
  3. Vilket sött kort, du pysslar så fint med dem. Själv skulle jag gärna vilja men tiden till sådant pyssel finns inte just nu. Kram

    SvaraRadera
  4. Haha! din sida översätts på samma lustiga sätt, som mina mail görs. Mitt förra inlägg ser ju för roligt ut. Vad kan det bero på?

    Sv: Det var ju roligt att du tyckte om mina rutor till den blivande ponchon.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  5. Det ser ur som en liten mysig smörgåsnisse! Fint! Kramar

    SvaraRadera
  6. Fabulous card and the image is adorable Elenor..Loz

    SvaraRadera
  7. Sv: När jag läser ditt inlägg, så översätts det från engelska. Och det blir en haltande översättning. Mina kommentarer är också underliga med stora bokstäver ibland och små bokstäver ibland. Kan det kanske bero på att jag använder mej av Google Crome, när jag är på nätet?

    Visst var det skönt att få tillbaka rent vatten igen, så man slipper att koka det. Och vi klagar inte på att vi fick tillbaka vår toadörr heller. Den var ju mycket finare än den var tidigare.

    Ha en trevlig helg du med.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  8. Ajdå, har ni det så kallt att låsen fryser på ? Här hade vi 3 grader varmt imorse, så det är bara en tidsfråga innan det blir minusgrader! ha en fin helg på dig. Kram

    SvaraRadera
  9. När jag gick in här, så blev det inga konstigheter alls. Märkligt!

    Sv: Jag har inte nån aning om än hur många rutor jag måste virka. För jag vet ju inte ens hur stor jag vill ha den. Men de jag har färdiga räcker inte nånstans alls.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  10. Hej vännen!
    Fint kort du har gjort. Fint djup du har fått i det.
    Jo jag har ett hum om hur förkläden sys. Men det mönster vi ritade och måttade gillas ej av mej när man måste hålla på att ändra en massa. Nu har jag tänkt köpa ett mönster då hittar jag inga men jag har bara varit på nätet och letat.
    Ibland hittar jag tips på förkläden oftast är dom flera år gamla.
    Jag håller på och läser en bok när jag cyklar den heter Kaffe med Rån lagom läsning när man cyklar. Försökte lösa korsord men det gick mindre bra när jag skulle skriva.
    Bränder är så obehagligt och allrahelst när det är så nära.
    Ha en bra dag.
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  11. Jag hoppas att du får en fin söndag och att du slipper snö och kyla! Kram

    SvaraRadera
  12. Hej! Ja då får du kika in dunderklumpen nästa gång du har vägarna förbi Strömsund, den är mäktig :) Hoppas att du har en fin Lördag, här är det snart natt 2 av 3. Kram

    SvaraRadera
  13. Hej vännen!
    Nu kom jag in till dej. Men ser inte ut som det brukar göra.
    Fint kort du har gjort
    Jag som hade tänkt börja med julkorten tidigare i år, men det blev inte så har blivit mycket stickning.
    Har fått hem mina julfrimärken. Jag beställer alltid hem mina frimärken, har bara Ica här jag bor som säljer frimärken.
    Idag har vi haft mörkt och några minusgrader längtar efter snön.
    Ha det så bra
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera