onsdag 20 november 2013

Midchallenge reminder for #80 Stitching (real or faux)

Our Ursula has set the theme for challenge #80 Stitching (real or faux) at Digistamps4Joy. There has been some really amazing creations from Team A and now it's Team B's turn to show our creativity! =)

Since I don't have a sewing machine I made a card with faux stitching, someday I will try to sew on paper too! =)

I used the "Mummy dummy" for my card and found a piece of fabric that I made a skirt off. Then I added some different papers and fauxstitching around the dp for the Mummy dummy! I like how it turned out and the washi tape with a sewing theme was perfect to add to the card! =)

Hope you will come and join us in this challenge! =)



19 kommentarer:

  1. Fint kort, en sådan provdocka har jag nere i pysselrummet. Kan tänka mig att det blir ett och ett annat kort när du pysslar, bra om man kan få sålt lite med annars får man ett hav av producerade ting i hemmet ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Jag säger som Nett. Det måste bli massor av saker hemma av allt fint du gör. Det gäller att få avsättning av dom sakerna! Kram

    SvaraRadera
  3. Fantastic Elenor great .card and love the image and sewing theme.

    SvaraRadera
  4. Himla käckt kort! Jättefint! Kramiz

    SvaraRadera
  5. Absolut, lite privat får man vara. Det gäller att inte avslöja allt. Hoppas att du får en fin Torsdag. Kram

    SvaraRadera
  6. Gorgeous card and stitching Elenor..Loz

    SvaraRadera
  7. Himla läckert kort du har gjort....

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  8. Självklart ska du se orkidéer om du kommer till Thailand. Det finns otroligt mycket annat också som är superintressant! Kram

    SvaraRadera
  9. riktigt fint kort! :) Du är så duktig! :D Har ni kollat ifatt bron nu? Så spännande ju!!! Kram

    SvaraRadera
  10. Nu slog han till den lömske Bore, -5 just nu! Kramiz

    SvaraRadera
  11. Godmorgon! Javisst är de riktigt tjusiga, och de väntar nog på att få hamna i mina händer inför nya projekt. Ha en fin helg på dig. Kram

    SvaraRadera
  12. God morgon i stugan denna lördag! Kramiz

    SvaraRadera
  13. NU vill jag önska dig och de dina en riktigt skön helg! Kram

    SvaraRadera
  14. Hej på dej vännen!
    Tidigare har jag inte kunnat kommentera hos dej för det finns inget att kommentera i. Nu är det okej.
    Fint kort du har gjort. Idag har jag beställt en mönster på förkläde. Vi ska göra våra förkläden klara i vår, vill ha ett sjysst mönster, det kostade 99 kronor.
    Här köpte jag mitt mönster http://www.toppatterns.com/
    Måste beställa lite julsaker till korten. Limmet som du tipsa mej om förr längesen har jag inte hittat än. Så det ska jag beställa hitta det på en scrappsida.
    Idag har vi en solig dag med blå himmel och -1, längtar också efter snön. I går kom dom med granen vi ska ha på gården.
    Ha det så bra.
    Kramar från Gun-Britt

    SvaraRadera
  15. Frihetsgudinna måste ju ha varit en enorm upplevelse, jag skulle kunna tänka mig en resa till New York, men det kostar skjortan med. Kram

    SvaraRadera
  16. Hej vännen!
    Tack, stickar ju alltid till alla andra men inget till mej själv nästan. Men nu har jag också ett par lovikkavantar ska bara broderas.
    Jag valde förkläde Artikelnr K2191 Det är ett rosa/randigt och vitt förkläde på bilden så är det en väska också.
    Har haft långt till Lidl ett tag, vårat Lidl har dom byggt om. Ska dit i veckan och se vad som finns. Mycket bra saker jag fått tag i där.
    Mysigt att se Jerry Williams, gillar den gubben och hans musik.
    Har haft känningar av mina bihålor i helgen så det har inte blivit något gjort.
    Ha en bra dag
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  17. Idag säger jag god eftermiddag i stugan...bråttom i morse! Kramiz

    SvaraRadera
  18. God morgon i stugan denna tisdag! Kramiz

    SvaraRadera
  19. Vilken fantastiskt härlig kjol! :) Den får mig nästan att vilja ta fram symaskinen igen (har nog inte använt den på något år). Du har rätt att washi tapen verkligen var perfekt - ett träffsäkert val.

    SvaraRadera