torsdag 3 oktober 2013

Smartson - Oatly iMat

Jag har varit testpilot för Oatly iMat  via Smartson och det var spännande! 
Vi gjorde en potatisgratäng med kålrot, varvade med ost och lite hemodlad lök. Jag hann inte ta kort efter att jag hällt på Oatly iMat men så här såg det ut precis innan:


Resultatet blev jättegott, knappt att man tänkte på att det inte var grädde i gratängen och det är ett bra betyg! Tillsammans med stekt lax blev det jättegott! =)
Nu har jag flera infrysta portioner, så får ta ett kort på en upptinad bit nästa gång det blir gratäng till middag! =)

For the english readers, I'm a testperson for different products and this time I tried some oat based products and made a gratin with potatoes and swedish turnip, lot's of cheese and one onion! =)

6 kommentarer:

  1. it looks yummie but I have no idea what it is.....LOL have a nice meal.

    hugs Amanda

    SvaraRadera
  2. Thanks for your answer Eleonora, love gratin.....

    SvaraRadera
  3. Himla kul att få testa olika saker och gör man då själv en bra upptäckt så blir det ju bara ännu bättre! Kramiz

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Gusingen vad gott det ser ut. Jag gillar att göra gratänger har en favvis med vitlöksost.
    Får sy mitt förkläde hemma. Skulle köpa tunn vaxduk igår men lag ner det kostade 99kr/m. Ska kolla på Ö&B dom har säkert billigare. Får jag inte till förklädet så det sitter bra så kanske jag gör ett midjeförkläde.
    Fick avin från Panduro idag, Få se när jag kommer iväg och hämtar det. Beställde snö som jag tänkte ha på kort.
    Fick ett mejl från PY hade tänkt beställa lite 3D-ark.
    Den här veckan har varit bra har haft fullt upp.
    Ha en bra dag.
    Kramar från Gun-Britt

    SvaraRadera
  5. Så gott det såg ut att vara :)
    Kul att få vara med och testa det.
    Ha en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  6. Potatisgratäng är smakens! Kul att prova lite olika saker och smaker! Kramar

    SvaraRadera