fredag 9 november 2012

SelectedSeven - Mjölkfri choklad

Det finns en webbutik som heter SelectedSeven här i Umeå, de har ett helt mjölkfritt sortiment, även ganska mycket vegan och det mesta är ekologisk eller fairtrade, så jag brukar handla av dem då det dels stödjer lokal verksamhet och de har ett bra miljötänk! =)

Detta är några av sakerna jag köpte igår:

 Vit choklad baserat på rismjölk, perfekt till bakning! =)

 Mörk choklad med ingefära och havssalt från Anderna! 
Ska bli spännande att testa! =)


Chokladbar av rismjölk med honeycomb crisp! =) 
Hoppas den är så god som den ser ut!

8 kommentarer:

  1. Choklad som är så gott :)

    SvaraRadera
  2. Havssalt från Anderna? Jag får inte ihop det.

    SvaraRadera
  3. Jag är inte så mycket för vit choklad men den där understa såg verkligen god ut! Kramiz

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Har varit in och kikat på vad dom har. Bra priser på frakt var det oxå. Har du hunnit testat chokladbaren?
    På ett ställe här så tog personalen kläderna istället för att ha dom till försäljning.Det är därför jag vill lämna direkt till dom som behöver kläderna.
    Trist med det stället du skrev om att kläderna var på golvet.
    Har oxå härt att kvinnojouren är i behov av kläder är ju många som får lämna allt.
    Hon sa till sin kompis nu är du väl avundsjuk som inte har såna här fina raggsockar.
    Ha en bra dag
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  5. Bra med sådana affärer för de som inte klarar upp mjölken i kost. Man läser allt mera om det. Kram

    SvaraRadera
  6. Det är så kul med allt annorlunda som finns. Jag hade inte en aning om att det fanns choklad som är helt mjölkfri! Var det gott? Kramar

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Precis så är mitt tänk som ditt att man ger till dom som behöver kläder bäst. Försöker säga det till vänner på kursen men dom lämnar till Emmaus.
    Först förstod jag inte varför dom ville ha ryggsäckar, men det är bra att ha alla Situation Stockholm i när dom hemlösa står och säljer dom för en liten förtjänst till sig själva. Köper alltid när jag ser en försäljare.
    Idag har vi sol och en del moln och 7 varma. Mycket regn har det kommit den sista veckan.
    Är det dubbdäck du har på din cykel.
    Var till Jula igår och köpte mer ledlampor, dom har bättre ledlampor än vad Ikea har.
    Ha en bra dag.
    Kramar från Gun-Britt

    SvaraRadera