söndag 27 maj 2012

Release Day at Digistamps4Joy!

Today we have a lot of new releases at the Digistamps4Joy and we in the design team got to work with a few of them for today!

I used the Chapel window for my card and my thought is that this will work for a lot of things like weddings and christenings, so quite a versatile card! =) 
I colored it with my promarkers, added a lace sticker and a purple cardstock to make the window stand out a bit! =)
The base paper has a bit of a shimmer to it but it didn't show off when I took the photo! 

Idag släpps det en hel del nya digitala stämplar till Digistamps4Joy och vi i design teamet fick göra kort med några av dem!

Jag använde kyrkfönstret till mitt kort och min tanke är att detta kan vara användbart till en mängd olika kort och tillfällen, som tex bröllop och dop. =)
Jag färglade motivet med mina promarkers, lade till en spets sticker och en bit lila cardstock för att få fönstret att synas lite bättre! =)
Kortpapperet har ett skimmer men det syns inte så bra på mitt foto!

16 kommentarer:

  1. Love that window Elenor - lots of possibilities with that image! I love what you have done with it!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Så fint kortet blev.
    Är det en stämpel du har där man ser namn och pippitjejen?
    Tack. Jag försökte virka in en beige sytråd på axet men det såg finare ut i tankarna.
    Är så jobbigt med huvudvärk varje dag och må dåligt men nu har jag kommmit på att det är pollen som ställer till det.
    Logdans låter kul.
    Kan du tänka dej igår hitta jag soygurten med tropisk smak. Men Gille gottiset verkar vara svårt att hitta. Smartson skrev det oxå för dom är så nya. Har hela Juni på mej att hitta dom.
    Pingsten har känts som en vanligt helg tycker jag.
    Kul att ni gick i mål på en bra tid.
    Ha en bra dag.
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  3. Absolutely beautiful!! I love your colors, and that border is just gorgeous.

    SvaraRadera
  4. Ett kyrkfönster passar både till bröllop och dop :)

    Kul att Loreen vann. Det var riktigt spännande ett tag. Fast när hälften av länderna som ger poäng hade gjort det så var man rätt säker ändå :)

    Kramisar

    SvaraRadera
  5. Your chapel window card is beautiful! (I'm looking forward to designing with you for CS Designs!)

    SvaraRadera
  6. This church window with the stained glass is really lovely - love how the window looks. Thanks so very much in joining us at the Stamptacular Sunday Challenge this week.

    SvaraRadera
  7. Dette var et nydelig motiv!

    SvaraRadera
  8. Superfint :D

    Lät som himla fina örhängen! Hoppas ni hade trevlig i går. Kändes som att kvällen inte kunde bli mer lyckad när Loreen vann :)

    Kram

    SvaraRadera
  9. fint kort som vanligt, jag hoppas att du får en fin start på veckan nu

    SvaraRadera
  10. Hej vännen!
    Fint konfirmationskort man kan göra med kyrkfönstret.
    Har lite dockkläder sparat oxå. Har även sparat en bebisfilt jag hade.
    Många som beundrar leksakssymaskinen.
    Är så fint när man ser pippitjejen och ditt namn.
    Var in och läste om Gille vilka butiker jag ska leta på.
    Trodde jag aldrig skulle hitta dom små soygurten. Var ju gott men lite för tunn. Synd bara att det ska vara så dyrt.
    Igår var jag däckad av sol,värme och pollen.
    Jag hade en fin Morsdag.
    Idag är det risk att man blåser bort jisses vad vinden tar i.
    Ha en bra dag.
    Kramar från Gun-Britt

    SvaraRadera
  11. Lovely image and a great ATC!
    Thanks for joining us over on ATCs With Attitude.
    Hugs Alison x x

    SvaraRadera
  12. gorgeous card
    thanks for playing with us at stamptacular sunday this week
    hugs
    céline

    SvaraRadera
  13. Ellis: So beautiful! Thank you for entering your project in our Challenge #14 - Wedding [Love].

    Diane
    Simply Create Too Design Team Member
    http://DianesDigitalDesigns.blogspot.com/

    SvaraRadera
  14. Love that window. thanks for sharing with us at Frosted Designs.

    SvaraRadera
  15. How pretty! Love the color combo and the lace down the side really adds so much dimension - very nice! Thanks for sharing with us at Frosted Designs!

    SvaraRadera
  16. such a cute card...
    thank you for taking part in the challenge at ATCs and cards with attitude this week
    hugs
    Debbi x

    SvaraRadera