söndag 1 januari 2012

Nyår med vännerna

Jag hade ett mysigt nyårsfirande med vännerna igår, vi hade ansvar för olika delar, M&M fixade förrätten med chevretoast på ruccolabädd med honung och valnötter/pumpakärnor.


Sedan hade K&J gjort älgskav med kantareller och champinjoner, pressad potatis, gelé, sallad och vitlöksbröd till!


Sist men inte minst, efterrätten hade jag gjort, en nyårs chokladtårta med choklad och hallonfyllning, dekorerad med sugerpaste dekorationer och strössel!




Vi avslutade kvällen med att spela Alfapet, läsa ett tarot kort för det gångna året och efter fyrverkerierna och fotografering och skålande, så läste vi ett för det nya året!





Så hade ett bra avslut på det gamla året och har haft en bra dag på det nya, fikade upp rester av tårta med mamma, syster och hennes kompisar. Hem och fixade middag + present, sedan buss till kalas, firade vår kompis som fyller år idag. Hon fick en dekorerad burk med skumtomtefudge i och ett kort!

10 kommentarer:

  1. Den maten såg mkt god ut :) smart, lätt och enkelt och dela upp rätterna, då blir saker mkt roligare.... :)

    hos oss stekte de biffen när vi satt och titta på, man blev inte mindre sugen för det... =)

    haha tack, det behövs nog :) nr 1 kanske jag kan lyckas med de andra känns rätt körda haha kram

    SvaraRadera
  2. Ja då kan man lägga fokus på allt det andra än maten.... :)

    Tack, snällt, men det är mest på ploj... :) Vill de som följer mig på bloglovin skall göra det för de vill det och gillar min blogg och förhoppningvis mig :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det hade jag koll på, därför kan jag inte be dig göra mer än du redan gör! :)

    btw, den 10jan kommer far hit så då kommer de fina igelkottarna upp!!! :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det är på tiden :) Men har inte velat försöka själv, så far får hjälpa till :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Mums...såg väldigt gott ut! inte minst den fina smarriga tårtan! Idag är det vardag igen, första måndagen på detta nya år och jobbet kallar! Kramiz1

    SvaraRadera
  6. God morgon. Trevligt nyår ser jag. Här regnar det idag o all snön försvinner. Kram

    SvaraRadera
  7. Hej vännen och God Fortsättning.
    Ser att du hade en bra helg och magen fick mycket gott.
    För några år sen gjode jag en kladdkaka till nyårsafton och den dekorera jag som en klocka.
    Här har helgen varit bra och den gick ju så fort.
    Mycket fina smällare och en massa japanska lyktor.
    Igår snöa det så fint. På kvällen börja det regna och gör så nu oxå är +4
    Idag blir det en lugn dag med lite städning.
    Ha en bra dag.
    Kramar från Gun-Britt

    SvaraRadera
  8. Åhhh så gott allt såg ut. Och så fin chokladtårta du hade gjort. Kommer det möjligen ett recept på den? Den såg ju så himla god ut..
    Jag fick inte till några såna där fina bilder på fyrverkerierna. Mina var det mest en massa rök på..

    Kramisar

    SvaraRadera