onsdag 16 februari 2011

Prova-på luffarslöjd

Ikväll har jag varit på en 3 timmars prova på luffarslöjd kväll eller trådslöjd som de kallade det! Vi var 7 st som testade och vi fick börja med att böja lite saker och det första vi gjorde var ett hänge, för att få kläm på tekniken! Läraren var jättepedagogisk och snygg! Oups... men båda sakerna är sanna... hur som haver... efter hänget fick vi göra ett hjärta tillsammans och det gick rätt bra!

Sedan hade han gjort några exempel på olika saker i olika svårighetsgrader och jag valde att göra en ljusstake, men gjorde om den för värmeljus istället för ett för vanliga ljus! Det tog dock tid, men var värt allt piller och onda fingrar! Sist men inte minst så gjorde jag en potatissticka där jag lindade tråd runt först med hjälp av en penna, blev rätt okej också!

Så här kommer bilder på mina alster:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar