fredag 23 juli 2010

Lite svalare idag

Regnet igår hjälpte verkligen, betydligt svalare idag och en natt utan att vakna och vara helt klibbig!

Har haft några ganska lugna dagar, kollat i affärer, sett på film, träffat lite bekanta och åt sushi igår på Matkällan, sushi var bra men wasabin var inte så mycket sting i, så den får minus från mig!

Filmerna vi har sett är: I vildingarnas land och Percy Jackson - Kampen om åskviggen! Jag gillade båda filmerna, den först för att den är baserad på en av mina favoritböcker när jag var liten, av Maurice Sendak och den andra var helt klart underhållande!

Sedan har jag läst lite böcker, först är City of Bones av Cassandra Clare, den var klart bra och kan rekommenderas till de av er som gillar fantasy. Handlar om en tjej som heter Clary som är en helt normal 15 årig tjej, tror hon i alla fall, tills hon stöter på ett gäng demonjägare, som bara hon kan se.
Den andra också på engelska, a Short History of Tractors in UKRAINIAN av Marina Lewycka, den var så udda så att den var bra. Handlar om två systrar vars 84-åriga pappa beslutar sig för att gifta sig med ett 36-årigt bombnedslag... sen så blir det en kamp av dess like när systrarna ska försöka förhindra detta.

Har även läst ut Brisingr av Christopher Paolini, den tredje delen om Eragon och hans drake Sapphira, måste säga att boken var väldigt bra och nu hoppas jag att fjärde delen kommer snart!

Nu ska jag gå och äta, ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar