söndag 28 mars 2010

Vilken helg!

Full fart på denna helgen, började med personalfest i fredags, den var jättetrevlig och rolig. Maten var sisådär, det jag vågade äta var potatis, kycklingspett och aioli.
De som ordnade maten var varken där och berättade om maten eller hade skyltat som de lovade, så det var inte bara jag som blev drabbad av det!
Däremot så fanns det gott om efterrätt, cheesecake med jordgubbar!

Innan maten hade vi lite olika rum att klara av och gick upp och ned på de 5 våningarna, så maten var välförtjänst! Sedan fanns det singstar och dans på slutet av kvällen, det var trevligt!

Lördag blev det lite sovmorgon, handling på MAXI och sedan middag hos en kompis som jag inte träffat sedan 1:a januari,  så då det var roligt! Hon hade kollat upp allas allergier och fixat en supergod paj! När de skulle ut så tog jag bussen hem, behövde min sömn inför idag.

Idag steg jag upp vid 5.30, fikade, packade och gick ut. Det var halt ute, regnade, underkylt, is-skare på snön och bara is på den övriga delen av cykelvägen, så knastrade mig til kajen och bussen till IKEA, det var tre som körde dit vid 7-tiden och det var i stort sett fullt!
Så nu har jag och syster shoppat en del, fick inte med mig allt hem, försökte fråga om lite saker men hon jag pratade med kunde inte ens kolla om de fanns hemma, så fick springa runt en gång till uppe och där fanns inte en personal så får göra ett nytt försök ett annat besök.

Kom till kajen strax efter 19, då hade bilarna parkerat huller om buller så bussarna kunde inte ens parkera på kajen utan fick stå längs vägen, dåligt! Till sist fick vi ut alla kassar och förpackningar, snälla morbror kom och hämtade oss och sen skjutsade vi syster, packade om hos henne och sist blev jag lämnad.
Nu har jag ätit en bit pizza, ska fylla på tekoppen och läsa lite innan det är dax att sova, spelar in kvällens Johan Falk-film, orkar inte vara uppe till 23.15.

Köpte i alla fall lite ljus, (glömde värmeljus, de i 100-pack) men köpte såna åt mor och morbror, salladsslunga, Lucy Bloom mattan, Lack hyllan, lite påsar, matlåda, kuddar, kakform, duschhylla, förvaringslådor, lågenergilampor, älggodis, knäckebröd, lite Anton Berg ägg och chokladbollar.

Hittade fina ljus och ingefära godis på Indiska, lite tandtråd och annat på ÖB och sprang in en sista sväng på IKEA och köpte några tesilar, en diskborste och en termos till syster. Invigde min termos idag och mitt te var fortfarande hyfsat varmt när vi satte oss i bussen vid 15.30- klart godkänd!

Ska försöka komma ikapp med kommentarer imorgon, min elev har utvecklingssamtal så jag behövs inte på skolan, utan är på andra skolan och där ska vi flytta arbetsrummet imorgon efter jobbet. Puhhh!!!
Efter det ska jag upp på Ålidhem på bokklubbsmöte, så bör läsa lite i "Boktjuven" av Markus Zusak nu innan jag somnar!

Hoppas alla har haft en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar