fredag 12 mars 2010

Min torsdag

Full fart hela dagen lång! Började med frukost, sen cyklade jag ner till stan och gick en runda på Tiimari, handlade lite åt mamma. Butiken ska tyvärr stängas, tragiskt men sant, så de har 50% på allt nu.
Sedan mötte jag upp M och åt lunch med henne, vi testade Nanna's idag, en persisk restaurang som finns i  Restauranghäftet, så vi åt lunchbuffé för 2 för 85 kr!

Klart prisvärt och mycket gott, lammspett, veg lasagne, köttbullsgryta, olika sorters ris och en stor salladsbuffé! Fick tom eget te, då dagens te var Earl Grey som jag inte kan dricka pga bergamottoljan i det!  Det kallar jag service!
Efter en till tur på stan så cyklade jag hemåt, planterade om nästan alla blommor, har 3-4 st kvar men blomjorden tog slut. Under tiden hann det både snöa och regna ute, men som tur var hade det slutat när jag skulle promenera in till stan. Var och kollade in kläder på KappAhl nu när de hade VIP-dag med 30% på hela köpet, lyckades skrapa ihop lite pengar till en kjol och en tröja + fick en liten goodiebag på köpet!

När jag var klar så var det bara att ta en tur till Vasaplan och åka upp till K och middag, vi fick sashimi (rå fisk), ris och cole slaw, det var gott, laxen var marinerad i en speciell lag och det blev jättegott!

Spelade lite Fluxx efter maten och sedan fick jag skjuts av M till universitetet så att jag kunde ta bussen direkt hem, istället för att försöka byta på Vasaplan, vilket misslyckades sist. Skönt att slippa gå då det har frusit på en hel del ute!

Har nu svarat på kommentarer, läst en hög med mail, druckit te och ska sova, har behandling för axeln kl.9.30 imorgon.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar