onsdag 10 mars 2010

Blev en bloggpaus + bilder

Kom hem ikväll från Göteborg, det har varit två jättebra och intressanta dagar hos våra kollegor på Angeredsgymnasiet.

Jag och H åkte ned i söndags kväll med flyget och till Sthlm gick det bra, sedan var det tekniskt fel på planet så det kom inte ens ut ut hangaren, de fick sätta in ett annat plan. Efter 20 var vi framme och vid hotellet Rica en halvtimme senare, checkade in och gick sedan till Centralstationen och åt på Burger King. Det fanns inte så många öppna ställen vid den tiden på en söndag kväll, men BK fungerade bra! 

Våra rum var inte så stora, min arbetskompis bodde en våning ovanför, men de håller på att renovera hotellet just nu, så lär nog bli fint senare. Här kommer bilder på mitt lilla rum:

Åter till hotellet som låg nära tåg och buss stationen, hämtade lite te i matsalen och en bullbit, sen blev det lite tv! Sov lite oroligt, inte van vid att ha tåg och spårvagnstrafik utanför fönstret!

Morgonfoto:

Vaknade och gick ner för att äta frukost och gissa om det fanns mycket att äta, båda kallskuret och varmt (bacon, omelett, plättar, potatis mm), bröd, färska frukter och ostar, sill, lax, gifflar mm.

Åkte ut till skolan och mötte upp två av assistenterna, fick lite guidning på skolan och sedan satt vi och diskuterade våra arbetsroller och arbetssätt, det var en mycket givande dag och vi gick till Mixat och åt god lunch den dagen.
När vi kom tillbaka till hotellet så blev det senare en tur på stan, tyvärr så var en av pysselbutikerna försvunnen, men hittade i alla fall den coola tröjan som jag såg på Carlings här hemma. Även restaurangen med både asiatisk buffé och sushi bufe var borta, där var det istället en indisk restaurang! Hann in på Cubus också, hittade en snygg huvtröja där som var nedsatt 30%.
H gick tillbaka till hotellet och jag tog en tur upp till Arkivet, de hade stängt... ingen tur med pyssel, kikade in på In-ex men hittade inget där heller. Så kikade in på stationen och kollade på Pocketshoppen och då ringde Veiken, så kilade tillbaka till hotellet, bytte om lite och kilade ner igen. Där var hon och hennes man, så jag fick åka ut till dem och det var jättetrevligt att få se hur de bor + fick en trevlig fika/pratstund!

Blev skjutsad tillbaka i dimman och hade tänkt hämta lite te, men fastnade i sängen och såg tv istället. Tog ett kort genom fönstret också, innan jag somnade trots alla tåg och spårvagnar, sov lite bättre denna natten i alla fall.

Idag steg vi upp lite tidigare och åt frukost, igår mötte vi chefen från habiliteringen hemma vid frukosten, hon var också på besök i Gbg, så idag delade vi frukostbord!
Tog spårvagnen ut och var lite sena men har hunnit kika in på flera lektioner under dagen, shoppat lite på en butik, hittade en huvtröja för 49 kr.
Köpte sallad och åt på skolan, diskuterade lite mer och kollade in lite fler lektioner innan vi tackade för oss med en chokladask och ett litet kort. Det har varit kul att träffa alla, både de jag träffat förr och de som är nya, H vars besök var det första, hade nog ännu mer ut av detta. Många nya intryck och intressanta idéer för bla musik! Tog spårvagnen in till stan tillsamman med en av de som tagit hand om oss, hann på Arkivet nu när de hade öppet, igår var bara andra måndagen de hade stängt. Så shoppade lite pyssel, sedan gick vi ned till Hälsosushi och åt en stor sushi för 70 kr, klart gott och prisvärt!

Promenerade till stationen, tog flygbussen ut till Landvetter och checkade in, fick då veta att mitt handbagage var alldelens för stort, för det såg han minsann med blotta ögat, men jag har aldrig haft problem med det förut + det vägde under 8 kg så fick ta med det till sist. Sen så hamnade vi vid fel gate men kom precis med vårt plan, så det var skönt!

Hann få dubbelt med fika på vägen hem, först Gbg-Sthlm och sedan Sthlm-Umeå. Så är ganska mätt, kanske ska ta en macka och sedan dricka upp mitt te innan jag somnar! Skönt att vara hemma i lugnet, det enda jag kan höra är flyget men det är jag så van vid så lägger knappt märke till det numera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar