söndag 13 september 2009

Jag lever om än trött

Så, då var denna dansmara i Ö-vik avklarad, jag fick lite svackor och orkade inte med att dansa så mycket som jag vanligtvis gör, men det jag orkade var väldigt trevligt!

Vi skulle bo på Park hotell på fredagsnatten, jag, syster och kompis K, trodde jag visste var det låg men fick ringa min kusin då vi hamnade fel först, så med hans hjälp kom vi rätt. De hade bäddat ut soffan och allt var i ordning + kaffe/te/choklad och kaka fanns i matsalen, så hann fika lite innan sista piffningen och sen blev det en snabb middag på Burger King innan dansen.

Lördagen blev tidigt upp, somnade väl efter 4 någon gång, upp 9.30 för frukost, sen dusch och iväg på stan. Shoppade lite på Pagoni, Scraphuset och sen en fin blus på Lindex och en Star Wars tröja på H&M och en tunika/klänning för 20% rabatt.

Sen blev det fika på stamstället Café M, en underbar chokladtårta.
Slappade lite i bilen någon timme innan vi körde till en annan parkering och gick till MammaMia, åt en supergod pasta med kyckling där.
Sen körde vi upp till Parken, bytte om i bilen och gjorde sista piffningen inne, bar ut sakerna till bilen och sen blev det dans för andra kvällen.

Roligt att träffa alla som jag inte sett på länge också, det kommer folk från hela Sverige och dansar under dessa två kvällar, då 3 dansband spelar nonstop 19-03, fredag var det Shake, Highlights och Blender, en bra kväll. På lördagen var det Zlips, Perikles och Expander, det sista är mina favoriter, lite rockiga och så härliga, så när de spelade var det fart på mig!

Hade laddat upp med vatten med resorb i, druvsocker, voltaren och allergmedicin, hade även med bricanyl vilket behövdes på lördagen, så med det, så gick det bra.

Kom hem sent imorse, somnade vid 5 och vaknade till liv vid 13, då hade min kompis redan vaknat, så fixade lite frukost åt honom innan han skulle köra vidare norrut, sen har jag inte gjort så mycket, handlat lite och sett lite på tv. Ska ta itu med lite pyssel senare och bara ha en lugn och skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar