torsdag 6 augusti 2009

Fredagen, ankomst Sthlm

Fredagen var det dax att lämna Mim och Insnöad, vilket var tråkigt men jag skulle ju fara vidare till Sthlm, det började regna innan jag åkte, igen.

Måste ju visa en bild på min "toa" som jag fick ha alldelens själv med den fantastiska tapeten!

Fick skjuts till Örebro där vi åt god mat på Rosali's Deli, jag åt en pasta med kräftstjärtar och hummersås, men glömde ta kort på den!Sen åkte vi till till tågstationen där mitt tåg var försenat, som tur var anslutningståget i Hallsberg också försenat så det gick jämt upp.
Framme i Hallsberg lyckades jah byta tåg men hamnade baklänges där vilket inte var en hit s fick sitta med ryggen mot fönstret för att klara de två timmarna till Stockholm, vilket gick bra och de som satt bredvid förstod varför när jag förklarade att annars blev jag åksjuk.Kom fram till Stockholm strax innan 20, köpte 3 dagars pass till tunnlbanan och tog mig till station Rådmansgatan, svängde upp mot Sveavägen och runt hörnet låg:

Kramade om mina vänner och släpade in mig på tåget! Hann inte få sittplats så skönt att det bara tog ca 30 min.

Kunde ju inte motstå att ta bild på mitt minimala rum som hette Mariatorget!

Ringde Majsan och kollade in lite inför lördagen, så att jag hade koll innan morgondagen.

Efter att ha letat rätt på Liedl och handlat lite så hann jag få en kopp te, en yogurt och en frukt innan vattenkokaren låstes in! Pga brandsäkerhet eller dyl så låste de in vattenkokaren varje kväll vid 21.30.Somnade ganska snabbt den kvällen efter att ha läst lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar