lördag 25 juli 2009

Loppis i dimma

Det blev till sist uppehåll men att ha loppis utomhus direkt efter regn i fuktig luft och lite dimma är inte det ultimata. Sålde så att jag klarade platsavgiften och fick lite extra, men inte mycket folk och tror barnleksaker gick bäst som vanligt.
Nästa försök blir inomhus och inte ute på en trottoar, nu vet jag dessutom lite bättre hur man ska lägga upp det, så nästa gång är jag lite mer förberedd.

Mamma var snäll och hjälpte till att köra bilen med alla saker, sen stod syster med mig och hjälpte till under loppisen. Stod där från 11-14, sen gav jag upp, började dessutom regna lite så packade ihop, åkte till mamma och fikade lite innan vi körde till Vindeln och fick en koll av pappa, vill inte ha problem med nacke och rygg när jag ska sitta på flyg och tåg imorgon, så hoppas det blir bättre nu.
Efter kollen åkte vi ned till kvarnen och åt middag, de hade en supergod bakad potatis med skagenröra, dessutom fick vi en extra skål med röra på sidan om och sallad.
Fikade lite efter det och sen körde vi hemåt igen.

Nu är mesta av loppissakerna hemma hos mamma, men får ta och fixa hit dem senare och planera för en ny loppis sen.

Ikväll återstår att se på Morse på 4+ och packa inför morgon, har skrivit en lista och hoppas att jag inte glömmer något nu, är ju både ett  besök hos Mim och Insnöad + bloggträffen i Stockholm på min lilla semesterresa!

Ska bara visa en bild på plocktallriken vi åt på café Göteborg i tordags också, den bilden och den ovan är tagen med mobilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar