lördag 4 april 2009

Hon som har svårt att sova...

Det gick bra på lassa idag, fick vänta lite på OTC (Ortopedtekniskt centrum) men tack vare en snäll person som letade rätt på läkaren så fick jag till sist mitt Air cast- två skenor med kuddar i som placeras under hälen och viks upp och fästs med kardborreband, det var inte svårt att använda så nu får jag bara se till att skaffa en bra skate/joggingsko innan den 29:e.

Sen hämtade min morbror mig och skjutsade mig till centralhallen, han var min snälla taxi idag, ska ge honom nåt fint sen!
Tjurig som jag nu är så hoppade jag till hissen och kom nästan direkt rätt, fick vänta lite och sen kom han som skulle byta mitt gips. Det visade sig att jag kände igen honom från min tid i dansföreningen, då han ett tag var ordförande där. Han var i alla fall mycket trevlig och nu har jag ett lite kortare, jämnare och betydligt lättare gips som är grönt- min favoritfärg.

Efter det ringde jag min morbror som satt ute i bilen och väntade, han skjustade mig hem och hjälpte mig ta in stödbandaget, en liten blå sko och fick även hjälp att ta ned kakformen som jag behöver imorgon, sen fick jag lift till skolan och chokladprovningen!

Josefin från Schmäck, ett trevligt fik, choklad och klädbutik, berättade om cokladens historia, hur den kom till och vi fick först smaka på nibs, det som är grunden till choklad, dvs krossade kakaobönor, inte helt fel. Sen fick vi smaka på ca 16 olikasorters choklad, från vit, ljus till mörk 83% choklad, det mesta var gott, några mindre goda.
Det var intressant och lärorikt, tog ca 2h men det kändes inte som det, alla var nöjda tror jag och alla fick med en liten påse med tre chokladkakor hem.

Efteråt var vi några som gick ut och åt middag, täntke först gå till Bishops men det var fullt så vi hamnade på O’Learys och det var okså trevligt, åt god mat och surrade. Fick skjuts hem av E som stannade ett tag och det var trevligt!
Annars haft en lugn kväll, suttit och kikat på några av veckans Top Chef, gillar det prograrmmet men nu ska jag sova innan jag blir hungrig igen. SÅ har ni läst ända hit ner så har ni gjort det bra!

Godnatt och hoppas att alla sover gott vid detta laget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar