fredag 17 april 2009

Borta hela dagen

Började med att Tingeling hämtade upp mig strax innan 12 och vi åkte till Myntdrottning för en fika och kika på kossor, när vi kom dit fick vi veta att det fanns en 3 dagar gammal kalv där, så han spanade vi såklart in också.

Myntdrottning var hjälpsam och satte en plastkasse på mitt gipsade med med hjälp av eltejp och jag fick låna en stövel, vilket behövdes då gården var nalta lerig just nu när allt tinar + det har snöat här nästan hela dagen och det hjälpte knappast till.

Roligt att se kossorna men såklart kul att träffa M och T igen, var ett tag sen sist vi sågs alla tre, så vi surrade på en hel del.
Tyvärr vill inte min kamera ansluta till datorn, så det får bli ko och kalvbilder en annan dag!

Kom hem vid 16, då blev det snabbt att leta rätt på något ätbart och hittade en bit paj i frysen, tinade den i ugnen och gjorde sallad.
Hann äta och plocka ihop pysselsakerna innan jag min skjuts kom, så ikväll blev det pyssel. Hann med att göra en orkidé till, fast den gav jag bort till J som fyllde år i lördags, tre kort blev det i alla fall, det första med körsbär och en muffins ska jag lägga till text på senare- beroende på när och till vem jag ger bort det.

I helgen blir det Sundsvall, tanken var att jag också skulle dansa, men nu går det inte, så syster får dansa och jag och mamma hänger med, så får vi en miniweekend, lite IKEA och träffa pysselkompis som har Scrappers, där ska jag handla trollstämplar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar