tisdag 17 mars 2009

Freddie, min helg, kakor

Så, nu har jag skickat iväg Freddie till Australien och han hade ett trevligt besök här!

Här provsitter han en gammal cykel på museet!

Sitter i kragen hos vår staty på torget!

Testar mat på Eastern Palace ( läs äter min mat)

Vy från vår äldsta bro, numera endast cykel och gångbro!

Har lite kort där han leker i snön också, men dessa räcker nog för att ni ska få en bild av honom!

I fredags var vi på museet och kollade in alla utställningar + skidmuseet!
Middag på Eastern palace med Freddie och syster, mycket god mat där, tyvärr återkom mitt näsblod, igen, lyckades dock stoppa det med blodstillande vadd och fick njuta av maten.

Lördag en tur till Innertavle med skidåkning, skoter och snögrotta + fick träffa de goa e och J’s barn M och E igen, de är söta och mysiga.

På kvälllen var jag och syster på besök hos min kompis S och såg Melodifestivalen, gillade att min andra favorit kom 2:a i alla fall, ska bli spännande att se vad Malena Ernman lyckas med i ESC.

Söndag en tur in till stan, handlade en Ume-kasse (gjord av återvunnet material + köp av den går till välgörenhet) att skicka Umeåbesökets saker i.

Hem och skrev ut alla kort från besöket och har idag lyckats posta det till Australien.

Annars lugnt, har fått en kortbeställning som jag ska ta fram lite material till, fixa till hårfärgen imorgon kväll men innan dess friluftsdag på dagen.

Hoppas på bättre väder än idag, slaskigt med regn som blev till ishalka och dimma ikväll och sist jag kikade var det -2 ute.

Just ja, kolla in denna länken för att kika på några otroligt coola tårtor/kakor/muffins, tror jag fick med allt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar