tisdag 5 augusti 2008

Kort och sydda saker

Ja, nu har jag pysslat järnet efter att jag kom hem från min dans/sightseeing/nolia helg i Älvsbyn/Pite! Det har blivit två kort, panelgardiner, en kappa till köket och två kuddfodral till en god vän i Canada!

Första kortet är också till min goda vän C i Canada, vi lärde känna varandra för 10 år sedan då vi båda var au pairer i USA, hon är från Ungern ursprungligen men bor nu med sin man i Canada.

Jag klippte ut en fin glassbägare från ett mönstrat papper, sedan höjde jag upp den med 3d kuddar och höjde några detaljer på kortet med "Glossy accents", vilket gav en cool effekt som tyvärr inte syns så bra på denna bilden.

Det andra kortet är en beställning, min kompis J hade skickat ett sms imorse, så ringde upp henne efter en brutal uppväckning av åkgräsklippare, spikande och åter åkgräsklippare (öppet vädringsfönster).
Så när jag ringde upp henne så beställde hon ett kort till en kompis och det skulle gå i rosa, vilket det känns som att jag har lyckats med!

Det första kortet gjorde jag igår kväll efter en dag med symaskinen hos mamma och skickade sen iväg det tillsammans med två kuddfodral i ca 40x40 storlek som present till min kompis C.

Hann också med att sy panelgardiner till vardagsrummet och en köksgardin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar