lördag 26 juli 2008

Hemma, vad skönt!

Äntligen hemma igen, men har haft det superbra så är så nöjd så med resan.
Kom hem vid 21, efter en varm sista dag i Götet, vi packade ihop det sista imorse, städade ur vårt lilla rum och tog spårvagenen till centralstationen där vi låste in våra väskor, vilket alla andra verkade göra på samma gång också.

Sen liten sista tur om i stan, handlade lite papper på rea på Arkivet, fixade en hårdpapprulle till min affisch från Sjöfartsmuseet, åt en sista sushi men det var inte den bästa, inget sting i wasabin alls.

Sen gick vi runt lite hit och dit, satt och filosoferade på en bänk, utnyttjade de själrengörande toaletterna och var precis på väg till Nordstan för en sista rundtur då jag kände att något vasst var i skon, trodde först att det var en sten men det visade sig att en geting hade smitit in där, hur vet jag inte då mina fötter redan var svullna av värmen men stack mig gjorde den så vi stannade vi centralstationen, handlade lite på apoteket och vilade min fot.

Vi fikade lite, jag solade lite på en bänk utanför och sen blev det väskhämtning och buss till Landvetter och turen hemåt med en mellanlandning i Sthlm.

Så svar på era kommentarer kommer imorgon + lite bilder på inköp av pysselsaker.  Nu ska jag sova gott i min säng!

Förresten, åt sista middagen på KG29 igår och fick en supergod pasta med kyckling special a la Ricc och sen en smarrig variant på marängswiss... bild på den kommer senare också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar